Son Yazılar

Kore Dizilerinde Sıkça Duyduğumuz Kelimeler ve Anlamları

Tadammmm 🗣yine bilgilendirici bir içerikle karşınızdayım bu seriyi ilk Mini Dizi Dosyası(tık tık) ile açma teşebbüsünde bulunmuştum💪 hadi bakalım inşallah devamı gelir mi? diyelim ne diyelim😉
Şimdi efendim biliyoruz ki Güney Kore dizilerinde kullanılan bin bir çeşit terim var ve bunlar bazen kulağımıza takılıp kalıyor .Heh! işte bunlar neler? Kore dizilerinde sıkça duyduğumuz kelimler ne anlama geliyor?Kore dizilerinde sık kullanılan kelimelerin anlamları?

K-Dramalarda sürekli duyduğumuz kelimeleri bir araya toplamaya çalıştım kendimce birkaç resim ekledim.Umarım beğenirsiniz👋


Kore Dizilerinde Sıkça Duyduğumuz Kelimeler ve Anlamları
Chaebol:Zengin bir aileden gelen yada zengin kişilere verilen genel isim.

Kore Dizilerinde Sıkça Duyduğumuz Kelimeler ve Anlamları
Oppa:Korede kızların kendinden büyük erkeklere ve abilerine seslenme şekli.

Kore Dizilerinde Sıkça Duyduğumuz Kelimeler ve Anlamları
Hyung:Abi

Nuna-Unni:Abla

Dongsaeng:Kız yada erkek kardeş

Agasshi:Bayan-kadın

İdol:Koreli şarkıcılara verilen genel isim.

Jeju Adası:Güney Koredeki en gelişmiş ada.

Jjang:''En İyi'' demek.

Kimchi:Lahana ve salçadan yapılan bir tür turşudur.

Netizen:Güney Kore de oyuncuları, idolleri ve güncel olayları irdeleyen yorum yapan internet kullanıcıları.


Omo!:''Oh My God''ın kısaltılmış hali.

Shipping:Erkek kız fark etmeksizin iki kişiyi birbirine yakıştırmak.Siplemek de deniyor.

Soju:Damıtılmış pirinç likörü,içki.

Ya!:''Hey'' demek.

Yeobo-Çagi:''Canım,tatlım,hayatım'' demek.

Ost:Bir dizi için yapılmış tek şarkı yada şarkılar bütünü.

Ajusshi:Amca

Fighting:''Başarabilirsin'' demek.

Hallyu:Kore kültürünün diğer ülkelerde de yaygınlaşması.

Sangnamca:Erkeksi erkek demek.


Sasaeng:İdollere ve oyuncular aşırı düşgün olan yada tam tersi ölümüne nefret etmek.


Selca:Selfie


Sunbae-Hoobae:Eğitim hayatından iş hayatına kadar herhangi bir alandaki, deneyim ya da rütbe bakımından 'üst' konumundaki kişiye 'sunbae', 'ast' konumundaki kişiye 'hoobae' deniyor.



Maknea:Grubun en küçüğü (Ör:Joong Kook-Bts grubundaki en küçük üyedir)


Hul:Utanç verici ve şaşkınlık durumlarında kullanılan kelimedir.


Hwa-ting:Fightig ile benzer bol şans demek.


Hanbok:Kore'nin geleneksel giysisi.

Aegyo:Karşındakini etkilemek amacıyla yapılan sevimli hareketler.


Aigoo:Şaşkınlık ve hayal kırıklığı zamanında kullanılan kelimedir bizdeki ''Ah'' gibi.


All-Kill:Bir idol yada idol grubu listelerde üstün şekilde başarı sağladığında kullanılan terimdir.


Bagel Girl:Güzel vücudu ve bebeksi bir yüze sahip olan kişilere verilen genel bir söz.

Bias:Sevdiğiniz bir kore idol grubunda bulunan grupta en sevdiğiniz üye örneğin:Bigbang-Top

Cf:Reklam filmlerine verilen genel ad.

Comeback:Bir idol yada şarkıcının şarkı çıkartması.

Daebak:Pozitif ve muhteşem şeylere övgü ifadesidir.

Eye Smile:Bir erkek yada kadın gülümserken gözlerinin çizgi halini alması


Fandom:Bir sanatçıya hayran olduktan sonra senin gibi sanatçıyı sevenlerle beraber bir arada olmak.





Paylaş:

◣Yazar Hakkında◥ Farklı olmak için değil mutlu olmak için yaşa diyen 20'li yaşların ortasında ehlikeyif bir insan. Sosyal Medya'da Ruhsa'dan İncileri Takip Etmeyi Unutma!

19 yorum:

  1. Fighting benim en sevdiğim kelime . 😂😂 Bana çok enerji veriyor . Ne güzel bir yazı olmuş , eline sağlık . Sevgiler. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hehhe güzel kelime ama :D.Teşekkürler yorum için :)

      Sil
  2. Bloggerlar Sanal Alemde Buluşuyor!
    Merhaba, yazınız için teşekkürler. Bloggerların buluşma ve sosyal paylaşım platformunda sizleri de aramızda görmek isteriz. Böylelikle diğer bloggerları tanıyabilir, yeni fikirler edinebilir ve içeriklerinizi daha geniş kitleye tanıtabilirsiniz. İyi çalışmalar.
    http://blogworld.com.tr.ht//welcome

    YanıtlaSil
  3. Bir ara kardeşim de unni diye sesleniyordu.:) Emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaa ilk kore fanı olduğum zamanlar bende yapmadım değil :D

      Sil
  4. Ca-caannggg! :) Çok güzel bir yazı olmuş ya Mervee. *-*

    YanıtlaSil
  5. Benim de bilmediklerim varmış.Güzel bir yazı eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne guzel 🤗.yorumun icin tesekkurler 🙋‍♀️

      Sil
  6. Zaman bulsam korece öğreneceği. Full House Dizisinden sonra Kore dizi ve filmlerine karşı bir sempatim oldu. Bu arada yazınız çok güzel olmuş, emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben anlayabiliyorum ama yazamiyorum bende yazmayi ve konusmayi ogrenmek istoyorum 😃.şuralarda bi kurs olsada gitsek🤓

      Sil
  7. Ben bu kore dizilerini neden sevemedim acaba????

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel bir yazı olmuş,gerçekten keyifle okudum :) Eklediğin giflerde sevdiğim oyuncu ve şarkıcıları görmek ayrı bir güzel oldu. ♥ Emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiihihi bende zevkle buldum onları çok hoşlar yaa baktıkça bakasım geliyodu burda kullanmış oldum :) saol yorum için *-*

      Sil
  9. Gifler yazıya tat katmış 😀

    YanıtlaSil